قوانین و مقررات

شرایط و ضوابط مربوط به رزرواسیون هتل

  • با توجه به اینکه پس از رزرو و خرید نهایی هتل، امکان اصلاح یا تغییر مشخصات مسافر وجود ندارد و برای اصلاح اطلاعات وارد شده باید رزرو هتل را کنسل کرده و مجدد رزرو کرد؛ از این رو توصیه می‌شود که مشخصات و اطلاعات به صورت دقیق و صحیح وارد شود. در صورت مغایرت داشتن اطلاعات مسافر در پاسپورت و واچر هتل، مسافر پذیرش نخواهد شد.
  • ممکن است هنگام رزرو و پرداخت هزینه هتل، ظرفیت هتل انتخاب شده تکمیل شود، اگر این امر بعد از پرداخت وجه از سوی آژانس درخواست کننده اتفاق بیفتد، مبلغ به حساب آژانس درخواست کننده برگشت داده می‌شود و می‌توانند مجدد برای رزرو هتل دیگری اقدام کنند. بنابراین کسر مبلغ از حساب به منظور دریافت قطعی واچر هتل نبوده و در صورت انصراف از خرید، مبلغ به همان حسابی که خرید از طریق آن انجام شده است، برگشت داده می‌شود.
  • شرایط رزرو هتل برای بزرگسال با کودکان متفاوت است. آژانس درخواست کننده باید هنگام خرید برای کودک خود به شرایط سنی رزرو هتل برای کودکان دقت کرده و پرداخت را انجام دهد. در غیر اینصورت ممکن است هنگام پذیرش، هتل از ورود تعداد افراد بیشتر از ظرفیت خودداری کند.
  • امکان تغییر تاریخ رزرو وجود ندارد و برای ایجاد تغییر باید رزرو جدید با شرایط و قیمت جدید انجام شود.
  • رزرو اتاق برای افرادی که به سن قانونی نرسیده‌اند و به تنهایی قصد اقامت در هتل را دارند بستگی به قوانین و مقررات هتل و کشور محل اقامت دارد. در صورت عدم دقت به شرایط سنی اقامت در برخی هتل‌ها که قوانین خاصی در مورد شرایط سنی کودکان دارد، تمامی مسئولیت‌ها بر عهده آژانس درخواست کننده است.
  • آژانس درخواست کننده هیچگونه مسئولیتی در برابر رزرو هتل افرادی که ممنوع‌الخروج بوده یا در بدو ورود به کشور مقصد، مقامات محلی آن کشور از ورودشان جلوگیری کرده است، ندارد.
  • زمان پذیرش مسافر در هتل معمولا ساعت 14:00 است. اگر مسافر به هردلیلی قصد تحویل اتاق بعد از ساعت 12 شب داشته باشد باید این مساله را اطلاع دهد. در غیر این‌صورت ممکن است هتل رزرو مسافر را NO-SHOW تلقی کرده و رزرو را باطل کند.
  • رزرو هتل فقط شامل رزرو اتاق به تعداد شب اقامت و افراد است و مواردی مثل حمل و نقل فرودگاهی، پارکینگ، حمل و نقل شهری و… را در بر نمی‌گیرد. همچنین صندوق امانات، مینی‌بار، استفاده از استخر و سونا، نگهداری کودک و… در اکثر هتل‌ها برعهده مسافر بوده و شامل هزینه اضافه می‌شود.
  • چنانچه مسافر در زمان اقامت خود در هتل، خسارتی ایجاد کند،‌ مسئولیت آن بر عهده مسافر بوده و کلیه خسارت‌ها از مسافر دریافت خواهد شد. برخی از هتل‌ها مبلغی را تحت عنوان وجه تضمین از مهمان دریافت می‌کنند تا در صورت بروز هرگونه خسارت، از وجه تضمین کسر کنند.
  • هتل‌هایی که در قوانین کنسلی آن‌ها شرایط غیرقابل استرداد (NON-REFUNDABLE) قید شده است به هیچ عنوان پس از رزرو امکان تغییر یا استرداد وجود ندارد و در صورت کنسلی مبلغ رزرو به صورت کامل سوخت می‌شود.
  • هنگام مراجعه به پذیرش هتل ارائه واچر هتل به همراه مدارک شناسایی معتبر الزامی است.
  • در صورتی که هتل از پذیرش مهمان با وجود داشتن واچر معتبر به دلایلی غیر از موارد ذکر شده خودداری کند، مسافر باید با پشتیبانی آژانس ارتباط برقرار کرده تا در کوتاه‌ترین زمان مشکل حل شود. در صورت عدم پذیرش مسافر توسط هتل مورد نظر، آژانس هتلی هم ستاره با هتل قبلی پیشنهاد و جایگزین می‌کند. در صورت عدم تمایل مسافر به تغییر هتل، هزینه دریافت شده بابت آن رزرو به مسافر برگشت داده می‌شود.
  • رعایت مقررات کشور مقصد و اخلاقیات در طول سفر توسط مسافر الزامی است. عواقب هرگونه تخلف از سوی مسافر و به همراه داشتن دارو یا مواردی که استفاده از آن در کشور مقصد غیرمجاز بوده، بر عهده مسافر خواهد بود.
  • اتاق‌های سه تخته با توجه به شرایط هر هتل متفاوت است. رزرو اتاق‌های سه تخته ممکن است شامل یک اتاق با سه تخت استاندراد یا یک اتاق دو تخته همراه با تخت اضافه یا کاناپه تختخواب شو باشد.
  • اندازه اتاق و انتخاب طبقه اتاق‌ها بستگی به ظرفیت و شرایط هتل در زمان پذیریش مسافر دارد.
  • در برخی از کشورها مبلغی به عنوان مالیات توریست، مالیات شهری و… به ازای هر شب اقامت از مسافران دریافت می‌شود؛ از این رو پرداخت این مبلغ برعهده مسافر خواهد بود.
  • تمامی اطلاعات درج شده در سایت مثل مشخصات اتاق‌ها، رستوران، نقشه هتل، ترانسفر فرودگاهی، اینترنت، سونا و استخر، عوارض و مالیات، حق سرویس، صبحانه و وعده‌های غذایی، امکانات هتل و… توسط هتل و تامین‌کننده‌های هتل تهیه می‌شود. از این رو مسئولیت مربوط به صحت اطلاعات برعهده هتل یا کارگزار است.

شرایط و ضوابط مربوط به ویزای کشور امارات

  • سسس